קבוצת הכדורסל אליצור אשקלון

קבוצת הכדורסל אליצור אשקלון, או בשמה המלא אליצור "איתו" אשקלון, הינה קבוצה למופת בכדורסל הישראלי. הקבוצה התנתקה ממוסדות אליצור אשקלון הוותיקה עם השנים ויצאה לדרך עצמאית משלה. כיום, הקבוצה מוליכה בגאון את הליגה הלאומית בכדורסל. מטרת העל של הקבוצה היא לשוב, בסוף העונה הנוכחית, אל ליגת העל ואל קדמת הבמה של הכדורסל הישראלי.

 

אליצור אשקלון

החל משלהי שנות ה-90 וראשית שנות האלפיים, אליצור אשקלון הייתה קבוצה חשובה ודומיננטית בכדורסל הישראלי. הקבוצה, שהוקמה עוד בשנת 1967, העפילה לליגה הראשונה. בשנותיה הראשונות הקבוצה התקשתה לשמור על יציבות בליגת העל, ירדה לליגת המשנה אך שבה במהרה לליגת העל.

 

שנות הזוהר

השנים 2005 עד 2007 היו שנות הזוהר של הקבוצה. בשנת 2004/2005 הקבוצה סיימה את העונה במקום הרביעי בליגת העל, בשנת 2005/2006 הקבוצה העפילה לרבע הגמר בגביע האתגר האירופאי ובשנת 2006/2007 אף זכתה בגביע ווינר. הקבוצה זכתה לרגע נוסף של תהילה בשנת 2009/2010 בהגיעה לחצי גמר גביע המדינה.

בשנת 2007 לקחה הקבוצה חלק במשחק ביזארי בליגה הישראלית, כאשר שיחקה מול הפועל ירושלים במשחק הארוך ביותר ששוחק בליגת העל אי פעם. המשחק נגרר לשש הארכות ונגמר בתוצאה 151 להפועל ירושלים לעומת 146 בלבד לאשקלונים.

 

השפל הגדול והקמת אליצור "איתו" אשקלון

העשור השני של המאה ה-21 עמד בבחינת השפל הגדול של אליצור אשקלון. הקבוצה נוהלה בצורה קלוקלת ומאוסה ותוך שלוש שנים צנחה מליגת העל אל ליגה א'. בשנת 2016, הקבוצה נמחקה כליל. התנהלות זו הניעה את עיריית אשקלון לתפוס יוזמה ולהקים קבוצה חדשה, אליצור "איתו" אשקלון, על שמו של איתמר שרביט ז"ל שהיה הלב הפועם באליצור אשקלון במשך כמעט שני עשורים.

כבר בעונת הבכורה של הקבוצה, נערכו מפגשים סימבוליים בין אליצור "איתו" לבין אליצור אשקלון. בשני המשחקים, "איתו" נצחה. בסוף אותה עונה אליצור אשקלון הוותיקה כבר הפכה לנחלת העבר.

מאז, אליצור "איתו" אשקלון הולכת מחיל אל חיל וצועדת קדימה בכדורסל הישראלי. הקבוצה הספיקה להעפיל אל הליגה הלאומית ולבסס את מעמדה כקבוצה יציבה בליגה זו. כיום, הקבוצה מוליכה בגאון את הליגה כאשר פניה אל עבר ליגת העל – להשיב עטרה ליושנה ולהחזיר את אליצור אשקלון אל קדמת הבמה של הכדורסל הישראלי.

 

לסיכום

לסיכום, אליצור "איתו" אשקלון הינה הגלגול המודרני של אליצור אשקלון המיתולוגית. הודות להתנהלות הישרה והמקצועית ולמוטיבציה הרבה, הקבוצה מוליכה את הליגה הלאומית בכדורסל בדרך חזרה לליגת העל.

 

באותו נושא

שפתו את המאמר

דילוג לתוכן