מה צריך לדעת על מדגסקר

הקדמה: מדוע חשוב ללמוד על מדגסקר?

מדגסקר היא מדינת אי השוכנת מול החוף הדרום מזרחי של אפריקה. זהו האי הרביעי בגודלו בעולם ומדינת האי השנייה בגודלה בעולם, אחרי גרינלנד. אוכלוסיית מדגסקר מונה כ-25 מיליון איש.

למדגסקר יש הרבה מה להציע לתיירים עם נופיה המגוונים, התרבות העשירה וחיות הבר הייחודיות.

מדגסקר היא מדינה באוקיינוס ההודי, מול חופי אפריקה. המדינה הזו כל כך ייחודית במובנים רבים, ויש לה הרבה מה להציע למטיילים.

מדגסקר ממוקמת מול החוף הדרום מזרחי של אפריקה והייתה בעבר ביתם של כמה ממינים הלמורים החשובים ביותר בכל אפריקה. זה גם ביתם של יותר מ-80 אחוז מכל מיני הצמחים של מדגסקר וכמעט 90 אחוז ממיני הזוחלים והצפרדעים שלה.

זה לא קשור רק לבעלי חיים – גם במדגסקר יש כמה חופים נהדרים! ואם אתם מחפשים חוויה בלתי נשכחת באמת, תצטרכו לצאת לצלול עם כרישי לוויתן או קרני מנטה – נותרו רק שני מקומות על פני כדור הארץ שבהם זה יכול לקרות!

הקדמה: מהי מדגסקר ולמה כדאי לבקר?

מדגסקר היא מדינת אי באוקיינוס ההודי, מול החוף הדרום-מזרחי של אפריקה.

זהו האי הרביעי בגודלו בעולם והוא ביתם של למעלה מ-200 מיני ציפורים ויותר מ-100 מינים של זוחלים. במדינה יש מגוון רחב של בתי גידול הכוללים יערות נשירים יבשים, יערות גשם, יערות קוצניים וצמחיית חוף.

במדגסקר יש אוכלוסייה של כ-25 מיליון איש המדברים למעלה מ-100 דיאלקטים שונים. זה גם ביתם של כמה קבוצות אתניות שונות כולל מלגזית, צרפתית, קומורית וסינית.

כלכלת המדינה

מדגסקר היא מדינה באפריקה הידועה בחיות הבר הייחודיות והמגוונות שלה. יש בה למעלה מ-20 מיליון תושבים ועיר הבירה היא Antananarivo. כלכלת מדגסקר נשענת על חקלאות, דיג, כרייה ומשאבי טבע אחרים.

למדגסקר יש כלכלה מתפתחת עם תוצר של 9 מיליארד דולר נכון לשנת 2015. המדינה מייצאת מספר מוצרים כמו וניל, ציפורן, קפה וגרפיט.

כלכלת מדגסקר נשענת במידה רבה על חקלאות המהווה כ-40% מהתמ"ג. דיג, כרייה ומשאבי טבע אחרים תורמים לתמ"ג גם כן, אך הרוב מגיע מחקלאות. המדינה מייצאת מוצרים שונים כמו וניל, ציפורן, קפה וגרפיט אשר כולם מאמצים רווחיים לכלכלת מדגסקר.

האוכלוסייה והדמוגרפיה

אוכלוסיית מדגסקר מונה כ-20 מיליון איש. הגיל החציוני של האוכלוסייה הוא 18 שנים.

יש הרבה שפות המדוברות במדגסקר. הנפוצים שבהם הם מלגזית וצרפתית.

יש כמה דתות שונות במדגסקר, אבל הנצרות, האיסלאם וההינדואיזם מהווים את רוב האוכלוסייה.

מדגסקר הוא האי הרביעי בגודלו בעולם. זהו גם אחד המקומות המגוון הביולוגיים ביותר בעולם.

האוכלוסייה מונה כ-25 מיליון תושבים, אך מספר זה אינו מתייחס לאלה שהיגרו ממדגסקר למדינות אחרות.

אוכלוסיית מדגסקר נמצאת בירידה מתמדת מאז 1990, בשל שילוב של שיעורי פריון גבוהים ושיעורי תמותה גבוהים.

מבחינת דמוגרפיה, במדגסקר יש אוכלוסייה צעירה מאוד עם גיל חציוני של 18 שנים. האוכלוסייה היא ברובה כפרית, כאשר רק 20% מתגוררים באזורים עירוניים.

סקירה כללית של הכלכלה – איך מדגסקר מסתדרת?

בחלק זה תלמדו על כלכלת מדגסקר וכיצד היא מתקדמת. למדינה יש כלכלה חקלאית ברובה ורוב היצוא שלה הוא חומרי גלם כמו קפה, וניל וסוכר.

ממשלת מדגסקר ניסתה לגוון את הכלכלה על ידי קידום השקעות בכרייה ותיירות. התמ"ג לנפש של המדינה הוא 1,500 דולר שהוא אחד הנמוכים בעולם.

מדגסקר היא מדינה באפריקה. יש בה כ-24 מיליון תושבים. מדגסקר מצליחה מבחינה כלכלית, אבל יש כמה אתגרים שצריך להתמודד איתם.

למדגסקר תוצר של 14 מיליארד דולר וקצב צמיחה שנתי של כ-3%.

כלכלת מדגסקר תלויה בחקלאות, המהווה יותר ממחצית מהיצוא של המדינה.

המוצרים החקלאיים העיקריים הם קפה, ציפורן, פולי וניל ואורז.

מגזר השירותים תורם כ-60% לתמ"ג של המדינה ומעסיק יותר מ-65% מכוח העבודה במדגסקר.

התיירות היא גם תורם משמעותי לכלכלת מדגסקר עם כמעט מיליון תיירים המבקרים במדינה מדי שנה מכל רחבי העולם (UNWTO).

סקירה כללית של פוליטיקה – העולם על פי מדגסקר

מדגסקר היא מדינה השוכנת מול חופי אפריקה. יש בה אוכלוסייה של למעלה מ-20 מיליון איש. מדגסקר היא אחת המדינות העניות בעולם וחוותה קשיים רבים בשל ההיסטוריה, מיקומה וחוסר היציבות הכלכלית והפוליטית שלה.

העם המלגזי הוא בעיקר צאצאים של אינדונזים שהיגרו מדרום מזרח אסיה לפני כ-1,500 שנה. השפה המלגזית נגזרת מסנסקריט והיא מדוברת על ידי כ-90% מהאוכלוסייה. המדינה הושבתה לתקופה מסוימת על ידי צרפת בשנת 1894 כאשר היא קיבלה עצמאות ב-26 ביוני 1960. המערכת הפוליטית של מדגסקר היא דמוקרטית עם בחירות נערכות כל חמש שנים לבחירת נשיא, חברי פרלמנט ומנהלים מקומיים.

היצוא העיקרי של מדגסקר הוא ציפורן, פולי וניל, פולי קפה, קני סוכר, סיבי כותנה וטקסטיל כמו משי ובדי כותנה.

באותו נושא

שפתו את המאמר

עוד כותרות

דילוג לתוכן