מה ההבדל בין כרטיס קול חיצוני לפנימי

כרטיסי קול פנימיים של PCIe הם הבחירה הטובה ביותר לאיחור מכיוון שהם מספקים הקלטות באיכות גבוהה יותר מממשק האודיו החיצוני. ממשקי שמע חיצוניים עושים את אותו הדבר כמו כרטיסי שמע פנימיים, אך הם ממשקי שמע חיצוניים כשהם מתקשרים עם המחשב באמצעות כבל כגון USB או FireWire.

ליציאה החוטית של ממשק שמע חיצוני יש יותר חביון מכרטיס קול פנימי ורוחב פס ותפוקה מוגבלים מאשר חלופות ה- PCIe

אך נראה שזו לא בעיה, מכיוון ש- USB 2 מהיר יותר מ- USB 3. יש הן טכנולוגיות שמונעות מהבעיות הנ"ל באמצעות חיווט מיוחד והרכבת כרטיס הקול ישירות על לוח האם של המחשב האישי, כך שלא תהיה לך חביון או התדרדרות של צליל בעת הקלטת צליל ללא רבב ומדהים.

ישנם סוגים רבים של כרטיסי קול מקצועיים בעלי ממשק שמע בדמות מכשיר FireWire חיצוני או התקן USB לשיפור השימושיות והדיוק

לכרטיסים מתקדמים יש כניסות ויציאות דיגיטליות, כמו גם יציאות רבות אחרות הדרושות למשחקים, הקלטות שמע והאזנה למוסיקה האהובה עליכם. ניתן לתאר כרטיסי קול מקצועיים כממשקי שמע היוצרים יחידה חיצונית הניתנת להתקנה על מדפים המשתמשת בממשק USB או אופטי המספק קצבי נתונים מספקים.

דבר נוסף שכדאי לדעת

הוא שכרטיסי הקול מגיעים בפורמטים פנימיים וחיצוניים כאחד. אז אם תחליט לשפר את חווית השמע שלך וכבר בבעלותך אחד מהמחשבים הניידים הטובים ביותר ואינך רוצה לפתוח אותו, יש הרבה אפשרויות קלות לשימוש. כרגיל, האיכות משתנה לפי יצרן, דגם ומחיר אך באופן כללי, כרטיסי קול פנימיים נוטים לספק איכות שמע טובה יותר מכרטיסי קול חיצוניים. הדבר העיקרי שיש לזכור בעת רכישת כרטיס קול הוא שכדי להשתמש בו אתה צריך רמקול מחשב חדש ולפחות זוג אוזניות טוב בנוסף לכרטיס הקול.

אחד ההבדלים והיתרונות הבולטים ביותר של ממשק שמע

הוא שלכרטיס קול מובנה יש כניסות מיוחדות נוספות עבורך. לכרטיס קול מובנה יש כמה חיבורי קלט ופלט פשוטים המאפשרים לך לקבל צליל מהמחשב. זה כולל שקע אוזניות 3.5 מ"מ, שאני בטוח שאתה מכיר מכיוון שהוא זמין ברוב הטלפונים ובנגני MP3 במשך עשרות שנים.

כרטיסי קול PCI / PCIe מציעים, לפחות על הנייר, חביון נמוך יותר מכרטיסי USB ואיכות צליל טובה יותר, אך גם צורכים יותר חשמל מיציאות PCIe.

מנהלי התקנים מקצועיים של כרטיסי קול עוקבים אחר פרוטוקול הקלט והפלט של Audio Stream ומשמשים תוכנות הנדסת סאונד ומוזיקה מקצועיות, אך מנהלי התקני פלט פרוטוקול פלט אודיו זמינים גם עבור מגוון רחב של כרטיסי קול באיכות הצרכן.

כרטיס קול חיצוני

הוא קופסה שאתה מחבר למחשב ומוסיף יציאת שמע. כרטיס קול, המכונה גם כרטיס שמע, הוא כרטיס הרחבה פנימי המספק אותות קלט ופלט למחשב וניתן לשלוט בו על ידי תוכנת מחשב. ממשק שמע USB מתאר התקן המאפשר למחשב או לכרטיס קול ללא שקע שמע סטנדרטי להתחבר להתקן חיצוני הדורש שקע, ללא קשר אם מדובר בשקע USB.

זהו כרטיס הרחבה פנימי בעל כניסות ויציאות שונות המאפשר לך לקבל צליל מהמחשב

כרטיס קול משתמש בממיר דיגיטלי אנלוגי-אנלוגי כדי להמיר את אות השמע האנלוגי של המיקרופון לאות דיגיטלי שהמחשב יכול לפרש. אותו הדבר קורה גם כאשר אתה מנגן שיר ב- Spotify, שם הוא ממיר את האות הדיגיטלי לאודיו ומאפשר לך לחבר אוזניות או רמקולים להאזנה.

ראשית כל, כרטיסי קול שונים יכולים לשנות את צלילי המוסיקה שלך, לטוב ולרע. דברים כמו יחס אות לרעש, קצב דגימה וכמה ערוצי קול תומכים בכרטיס קול אחר, כמו גם סוג החיבור של הכרטיס (פנימי או חיצוני).

בנוגע לאיכות הצליל במהלך ההפעלה

אינני יכול להבדיל בין Audigy 71 פנימי לבין כרטיס קול חיצוני מסוג M. Audio Fast Track USB בעת חיבור כלי נגינה. אני יודע שזה נשמע סובייקטיבי, אבל יש לי כרטיס Creative X-Fi במחשב שלי עם מצב משחק שמוסיף קצת יותר בס, ואני נהנה מזה.

לכרטיס קול חיצוני יש פונקציות ותכונות רבות המאפשרות לו להפוך את המחשב הממוצע לפתרון שמע קולנוע ביתי מן המניין

אחד מכרטיסי הקול הטובים ביותר מאפשר לך להמיר יציאת USB, שקע מיקרופון ואוזניות עם קישוריות פשוטה, בעוד שאחד מכרטיסי הקול בעלות התמורה הטובה ביותר כולל מפרטי USB 2.0 ו- Hi-Speed וניתן לחבר אותו ישירות למחשב שלך. במילים פשוטות, אולפן בתקציב מוגבל יכול להתמקד במחשב אישי חזק וכרטיס קול מדהים למיקס, מאסטרינג וממשק שמע חיצוני לניהול מאמצי הקלטה.

DAC טוב או כרטיס קול סטנדרטי פירושו שתצטרך להוציא הרבה כסף על רמקולים ולהקשיב לגרסה מושקעת של המקור.

באותו נושא

שפתו את המאמר

דילוג לתוכן