תכנון אדריכלי מודרני

בניין AT & T, המכונה גם מגדל סוני, בשדרת מדיסון 550 בניו יורק בשנת 1979 נחשב לתחילתה של האדריכלות הפוסט-מודרנית בארצות הברית. ארכיטקטורה מודרנית או אדריכלות מודרניסטית הם סגנון אדריכלי המבוסס על טכנולוגיות בנייה חדשות וחדשניות (למשל שימוש בזכוכית, פלדה, בטון מזוין), הרעיון שצורה צריכה לפעול בעקבות פונקציה, פונקציונליזם (הכולל מינימליזם) ודחיית קישוטים. בסוף המאה ה -19 צץ עם המהפכה בטכנולוגיה, טכנולוגיה וחומרי בניין והרצון לפרוץ מסגנונות אדריכליים היסטוריים ולהמציא משהו פונקציונלי וחדש. המהפכה בחומרים באה לשימוש ברזל יצוק, קיר גבס, בטון מזוין וזכוכית לבניית מבנים חזקים יותר, קלים וגבוהים יותר. אדריכלות מודרנית הסתמכה על שימוש בטכניקות וחומרי בנייה חדשים כמו בטון מזוין, פלדה וזכוכית. עד שנות השמונים הוא נמצא בעיקר בבנייני ממשל ובאוניברסיטאות, כאשר הוא נתקל בתחרות עזה מצד אסכולות חדשות אחרות לפוסט-מודרניזם וניאו-מודרניזם.

מרסלבורג היה אדריכל בלגי חלוץ, אבי האדריכלות המודרנית במולדתו. העיצוב של הבית האיקוני הזה היה בהשראת האדריכלות היפנית והתפרסם בזכות השימוש בזיזים.

העיצוב המודרני נולד כתגובה לאדריכלות המורכבת

המבלבלת והחריגה של סוף המאה ה -19. אדריכלים מודרניסטים של אז רצו להפר את הכללים ולחרוג ממה שנחשב אז לעיצוב מסורתי, כולל סגנונות של אקלקטיות, ויקטוריאני, אדוארדיאני וארט דקו של שנות העשרים.

אדריכלים חלוצים כמו לה קורבוזיה

פרנק לויד רייט, אלוואר אלטו וולטר גרופיוס עיצבו את התנועה המודרניסטית, פילוסופיה עיצובית שהטילה קישוטים מעבר לים והפכה למינימליזם. קווים נקיים, גגות שטוחים, חללי פנים פתוחים וחלונות מרווחים למקסום האור הטבעי מאפיינים את הסגנון המודרני. סגנון הארט דקו, המכונה בצרפת גם הסגנון המודרני, התהדר בסמלים של מודרניזם כמו ברקים, זריחות ותנועות זיג-זג.

אסתטיקה של עיצוב מודרני מתוארכת לתערוכה אדריכלית של פיליפ ג'ונסון בשנת 1932

והאסתטיקה העיצובית המודרנית הראשונה שמקורה בארכיטקטורה שהוצגה ב- I32 של פיליפ ג'ונסון בשנת 1932. – הסגנון המודרני של אמצע המאה הוא שלוחה של המודרניזם המסורתי, תוך שימוש ברבות מאותן תכונות מפתח שפותחו על ידי אדריכלים מודרניסטים, אם כי בדרך כלל היא שמורה למעצבי פנים. המאפיינים העיקריים הקשורים לסגנון זה הם בתים מרובעים, גגות שטוחים, לוחות צבעים מונוכרומטיים, רהיטים מאופקים, תשומת לב פשוטה אך מובהקת למינימליזם והימנעות מקור בוטה. באופן כללי, הדוגמאות המוכרות ביותר לאדריכלות מודרנית מתוארכות לאמצע המאה ה -20, אך אסתטיקה עיצובית מודרנית השפיעה גם על מבנים מסוף המאה ה -20.

סגנונות אדריכליים הפופולריים כיום נחשבים עכשוויים. עיצובים עכשוויים משתמשים לעיתים קרובות במתכות תעשייתיות כמו פלדה, בטון וזכוכית, והם נועדו להיראות חדשים וחושבים מחדש.

בתים מודרניים עכשוויים רבים מתוכננים לנצל את ההתפתחויות בתחום טכנולוגיית הבניין והחומרים ליצירת עיצובים ייחודיים וחדשניים. למעשה, אדריכלים מודרניים יצרו כמה מהעיצובים הייחודיים ביותר עד כה.

דירות מודרניות ועכשוויות הן הילדים החדשים בבלוק, כשמם. כשמדובר בבתים, סוגי הסגנונות והעיצובים האדריכליים לבחירה יכולים להיות מוחצים. לכל סגנון יש מוזרויות ומאפיינים משלו המבדילים אותו מהאחרים.

אם אתה מעוניין לבנות בית מודרני ומותאם אישית

הנה כמה מאפייני עיצוב אדריכלי שעליך לשקול. לאחר קריאת מאמר זה תוכלו לשנות את דעתכם. יסודות האדריכלות המודרנית ברורים ופשוטים. אדריכלות מודרנית מבטאת את פשטותה באמצעות מבט ברור על אלמנטים בבניין ונמנעת מפרטי עיצוב מיותרים. אדריכלות מודרנית מתגאה במבנה ובחומרים המשמשים בבניין בפועל במקום לכסות אותו בעיצובים משוכללים.

ראשיתה של האדריכלות המודרנית נפלה בתקופה שבה מלאכת יד ואומנות הוחלפו בתיעוש מכני

אדריכלים מודרניים פעלו להמציא מחדש את האופן שבו מבנים מיועדים לחיי אדם ולמה שהם יפים. מילולית ובזמני אני מתכוון להתפתחויות טכנולוגיות וטכניות שחוזרות לראשית המאה העשרים. אדריכלות מודרנית מתמקדת יותר במתכות תעשייתיות כמו פלדה, בטון וזכוכית, שהיו באותה תקופה פיתוחים תעשייתיים חדשניים.
עבור מידע על אדריכל מומלץ ותכנון אדריכלי מודרני נא לבדוק ב- indoor-arch.co.il

מאז אמצע המאה ה -19

תנועות מודרניות ומודרניסטיות שינו את האופן בו אנו מסתכלים על תכנון אדריכלי. עם הזמן התפתחו בארצות הברית סגנונות שונים של אדריכלות מודרנית משנות השלושים ועד שנות השבעים, הידועים כאקספרסיוניסט הבינלאומי, ברוטליזם, פורמליזם חדש ומספר תנועות בולטות אחרות.

בעוד שרוב האדריכלים והיסטוריונים התרבותיים מסכימים כי שורשי האדריכלות המודרנית ניתן לייחס לתערוכה העולמית בשיקגו בשנת 1893

שהציגה סדרה של מבנים מעוצבים להפליא אשר ביססו את ארצות הברית כמובילה עולמית בתכנון עירוני . אחד האדריכלים הצעירים הרבים בהשראת היריד היה אדם בשם פרנק לויד רייט, שיהפוך לכוח מוביל בעיצוב האדריכלות האמריקאית המודרנית של המאה העשרים. במהלך היריד נתקל רייט בארכיטקטורה היפנית במתכונתה המסורתית בביתן היפני הרשמי.

לודוויג מיס ואן דר רוהה נחשב לאחד מחלוצי האדריכלות המודרניסטית, לצד לה קורבוזיה, וולטר גרופיוס ופרנק לויד רייט. אחת היצירות הבולטות ביותר שלו היא בית פרנסוורת ', אחד הבתים המפורסמים ביותר בעולם.

בית הספר המשפיע לאמנות ועיצוב באוהאוס הוקם על ידי האדריכל וולטר גרופיוס בגרמניה ונקרא על שם מבנה בית גרמני

בבית הספר קבוצת אדריכלים, מעצבים ואמנים למדה את מקצועם. הם אימצו רעיונות אדריכליים קלאסיים ותכננו מבנים פונקציונליים הידועים בצורותיהם הדקות, הגגות השטוחים והחזיתות החלקות.

הסגנון המינימליסטי של בתים מודרניים של אמצע המאה היוו בסופו של דבר ניגוד מדהים למישורים וההרים הצחיחים של אזור קליפורניה

ויצר את האווירה החלומית והמפחידה שכולנו מכירים. מסיבה זו, הנוף המחוספס של האזור שימש השראה לאדריכלים רבים שהחליטו לאתר את יצירותיהם בארץ המדבר של פאלם ספרינגס.

באותו נושא

שפתו את המאמר

דילוג לתוכן