אימוני נינג'ה כענף ספורט

 

ספורט הנינג'ה נכנס לחיינו בשנים האחרונות, במיוחד אחרי תוכנית הריאליטי "נינג'ה ישראל" ומצאנו את עצמנו מרותקים לטלוויזיה, מעודדים את המתחרה האהוב שלנו ומתבאסים בשבילו אם הוא לא צלח את המסלול או עלה לשלב הבא.  התוכנית הביאה להתעניינות בענף זה ואף גרמה לכך שאנשים יצאו אל הפארקים ואולמות האימון ולהתחיל בעצמם אימוני נינג'ה ולאהוב לעשות פעילות ספורטיבית. אפשר להסתכל על זה כעל ערך מוסף שהענף נותן.

 

יחד עם זאת, חשוב להבין שמדובר מעבר ליכולות פיזיות ואתלטיות, אלו דברים שנבנים עם הזמן, אלא גם יש קשר לאסטרטגיה, טקטיקה והמון פסיכולוגיה.

 

באימונים אלו, המתחרים היחידים שלך הוא אתה עצמך, השעון והמסלול. לא משנה כמה חזק תהיה, ההיבט המנטלי הוא פקטור חשוב, במיוחד שמדובר בהזדמנות אחת לצלוח את המסלול ולהעפיל לשלבים הבאים. טעות אחת קטנה, ואתה יוצא מהמשחק. לכן, העבודה המנטלית חשובה לא פחות.

האם ענף ספורט זה מתאים לכולם ?

 

כן ! היום ניתן לראות מתקני נינג'ה לכל שכבות הגילאים. במקומות מסודרים, כמו אולמות אימון, יש מדריכים מקצועיים, שעברו הכשרות, שמכווינים ועוזרים. יש גם מאמנים שקיבלו הסמכה להעברת אימונים אישיים וליווי תזונתי מתאים.

 

ניתן גם למצוא בפארקים בעיר המגורים מתקני נינג'ה עם חלק מהמתקנים שצוינו לעיל ומתקנים נוספים, כגון קיר טיפוס, שהוא מאוד נפוץ ופופולרי.

 

 

אם החלטתם להתחיל לעסוק בענף ספורט זה באופן מקצועי, חשוב מאוד שתפנו לאיש מקצוע, עם ההכשרה המתאימה, שיעבוד איתכם על טכניקות, ייתן לכם טיפים לעבודה אסטרטגית נכונה, וגם מנטלית, ויעזור בבניית תפריט מתאים לענף זה.

מתקני נינג'ה

 

אילו מתקנים אפשר למצוא במסלול הנינג'ה ?

 

קיימים סוגים שונים של מתקני נינג'ה, והם מותאמים לשכבות הגילאים השונות. לא נראה מתקנים מורכבים במסלול נינג'ה לילדים.

 

כן נוכל לראות מתקנים בסיסיים, כגון :

 

1)     סטפר- בעל שתי זוויות שונות ובעל משטח דריכה בחלקו העליון. כדי למנוע החלטה של המתאמן, משטחי הסטפר עשויים גומי.

 

2)     השחלת טבעות – מתקן עם דגש לחוזק פלג הגוף העליון ועבודה נכונה עם הרגליים, על מנת להוריד עומס ולעבור בקלות, יחסית, את המתקן.

 

3)     שעון נינג'ה – אחד האלמנטים החשובים במסלול, בעזרתו אנו אומדים את ההצלחה שלנו.

 

4)     קיר סיום – מגיע בכמה גבהים. מסמל את סוף המסלול, כאשר בפסגה שלו יש את הבאזר, שעוצר את השעון.

 

5)     רשת כבלים אתגרית – רשת פרוסה לרוחב או תלויה לאורך. בשני המקרים הדבר אינו פשוט, צריך לדעת איך לעבור נכון את המכשול הזה ובמהירות. כאשר הרשת תלויה לאורך, צריך לקפוץ כמה שיותר גבוה, על מנת לא לפגוע במים ולהיפסל. בדר"כ רשת הכבלים האתגרית, תהיה בתחילת המסלול.

 

6)     בלאנס- מתקנים שצריך לעבור בעזרת שיווי משקל ועם המון ריכוז. כמו למשל, הליכה על קרש.

קיימים מתקנים נוספים, ציינו רק חלק מהם.