מזה טיפול בקשישים?

טיפול בקשיש הוא מונח גג המכסה מגוון רחב של שירותי סיעוד.

המונח "טיפול בקשישים" הוא מונח המכסה מגוון רחב של שירותי סיעוד. שירות זה כולל כל שירות או מוצר שעוזרים לשפר את איכות החיים של קשישים, והוא מסופק בדרך כלל על ידי אנשי מקצוע בתעשיית הבריאות.

יש אנשים שחושבים על טיפול בקשישים כשירות סוציאלי, בעוד שאחרים רואים בו סוג של שירות רפואי. האמת היא שזה גם וגם.

טיפול בקשיש הוא מונח המתייחס לסיוע של קשיש בצרכיו היומיומיים, כגון רחצה והתלבשות. את הצורך בטיפול בקשיש יכולים לתת בני משפחה, חברים או מטפלים מקצועיים.

ישנם שני סוגים של מסגרות: דיור מוגן ובתי אבות. לקשישים המתגוררים בדיור מוגן יש דירות משלהם והם זקוקים רק לסיוע בפעילות היומיומית. קשישים המתגוררים בבית אבות הם בדרך כלל חולים יותר מאלה המתגוררים בדיור מוגן. הם גם זקוקים לעזרה בפעילויות יומיומיות כמו התלבשות, אכילה, רחצה ונטילת תרופות.

האם חייב לגור בדיור מוגן או בבית אבות כדי לקבל שירותי סיעוד ?

התשובה היא לא! היום אפשר שהיקיר יישאר בסביבתו המוכרת והתומכת ויקבל את שירותי הסיעוד הדרושים שלו, בהתאם למצבו. 

תפקידה של המטפלת הסיעודית היא לעזור בניהול תקין של חיי היום יום, תוך ביצוע פעולות פשוטות ועזרה בניהול משק הבית.

ההחלטה להכניס אדם נוסף לשטח הפרטי של הקשיש אינה פשוטה ולכן, מאוד חשוב לברר היטב על המקום ממנו אתם מתכוונים לשכור שירותי סיעוד, מבחינת שירות, אמינות, מקצועיות ועוד.

מטפלת סיעודית ישראלית או מטפלת סיעודית זרה ?

שאלה מאוד נפוצה בקרב המתעניינים. ברור כי קיימים הבדלים בשירותי הסיעוד של מטפלת סיעודית ישראלית לבין שירותי הסיעוד של מטפלת סיעוד זרה, כשהעיקרי הינו פער התרבות.

שירותי סיעוד

מטפלת ישראלית מכירה את המנטליות המקומית, התקשורת הרבה יותר קלה והבירוקרטיה קצרה יותר, לעומת מטפלת זרה שמגיעה ממקום אחר ולא מכירה את התרבות והמנטליות הישראלית. בנוסף, הליך הבירוקרטיה ארוך יותר ולפעמים מייגע, כי הם מורכבים וארוכים יותר.

לרוב, כאשר שירותי הסיעוד ניתנים ע"י מטפלת ישראלית, היא מגיעה לכמה שעות, עליהן סוכם מראש, עושה את מה שצריך. כאשר מדובר במטפלת סיעודית זרה היא תישאר ללון בבית הקשיש, ותהיה שותפה שלו לכל דבר, בנוסף למשימות שלה.

יש לקחת בחשבון, כאשר שוכרים שירותי סיעוד ממטפלת זרה, שבסופי שבוע ובחגים שלה, יש לדאוג למישהו שיחליף אותה. לרוב, בני המשפחה ייקחו את הקשיש אליהם או אחד מבני המשפחה יהיה אצל הקשיש בסביבה המוכרת לו.

תיאום ציפיות- הכרחי ?

בחרתם את המטפלת המתאימה ושעונה על הדרישות שלכם? בשעה טובה !

עכשיו נותר לעשות תיאום ציפיות. כן, זה לא פחות חשוב. צריך לעשות תיאום ציפיות בעתיד לבוא, מה תהיה עבודתה של המטפלת במטלות הבית [ כביסות, החלפת מצעים, בישולים ועוד], מה הפעולות איתן היא צריכה לעזור [ להתלבש, להתקלח], סדר היום של הקשיש ועוד.