חרדות פאניקה והתקפי חרדה

סוג אחד של טיפול התנהגותי קוגניטיבי עשוי להיות מועיל במיוחד עבור אנשים עם הפרעת חרדה ופאניקה. תרופות יכולות לעזור להקל על הסימפטומים אצל אנשים עם הפרעות פאניקה או חרדה חמורות או חוזרות. לעתים משתמשים בתרופות כדי לשפר את הטיפול ההתנהגותי בהפרעת פאניקה, כולל חוסמי בטא, מעכבי ספיגה חוזרת של סרוטונין סלקטיביים ומעכבי ספיגה חוזרת של סרוטונין-נוראפינפרין.

ישנם טיפולים יעילים זמינים שיכולים לשפר את התוצאות ואת הרווחה

לכן חשוב לדבר עם הרופא שלך אם אתה חווה תסמינים של חרדה או התקפי פאניקה. אם התסמינים של חרדה גופנית נגרמים על ידי מחלה גופנית כמו סוכרת או יתר פעילות בלוטת התריס, טיפול מספק אמור למנוע את הישנות תסמיני הפאניקה. ישנם מספר דברים שאנשים עושים כדי לסייע בניהול סימפטומים של הפרעת חרדה ולהפוך את הטיפול ליעיל יותר.

בעוד שאסטרטגיות לעזרה עצמית יכולות להיות יעילות מאוד

אם הדאגות, הפחדים או התקפי הפאניקה שלך הופכים כל כך אינטנסיביים שהם גורמים לך לאי נוחות חמורה או מפריעים לשגרת היומיום שלך, חשוב לפנות לעזרה מקצועית. צעד חיובי לקראת טיפול הוא המפתח לסיום ההתקפים כדי שתוכל ליהנות מהחיים ולא לפחד מהם.

וייבי Vibee

הפרעות חרדה יכולות להניע אנשים להימנע ממצבים שגורמים או מחמירים את הסימפטומים שלהם

אולם אירועי חיים עשויים לפעמים לעורר הפרעות חרדה או הפרעת פאניקה. אצל אנשים רבים מופיעה מדי פעם תחושת פאניקה בתקופות של לחץ או מחלה, אם כי אצל חלקם הן מופיעות בתדירות גבוהה יותר וגורמות לאי נוחות ולנכות משמעותית.

מחקרים המתארים הפרעות פאניקה דומות לאלו של חרדה וכוללים טיפולים מבוססי חשיפה תרופות חרדה יכולות לסייע בהפחתת תסמינים של חרדה

התקפי פאניקה או פחד וחרדה עזים. חרדה היא מחלת הנפש הנפוצה ביותר באמריקה וניתן לטפל בה ביעילות. חרדה היא מחלת הנפש השכיחה ביותר באמריקה וכ-40 מיליון מבוגרים בארצות הברית חווים חרדה משמעותית מדי שנה, כאשר למעלה מ-28.8% מהמבוגרים חווים סימפטומים קליניים משמעותיים של חרדה.

ישנם מספר סוגים של הפרעות חרדה

כולל הפרעת חרדה כללית, הפרעת פאניקה, פוביות ספציפיות, אגורפוביה, הפרעת חרדה חברתית והפרעת חרדת פרידה. תסמיני חרדה קשורים להפרעות נפשיות רבות כולל הפרעות חרדה וטראומה, בעוד שהתקפי פאניקה משפיעים בעיקר על אנשים עם הפרעת פאניקה.

למרות שלעתים קרובות חרדה מלווה בתסמינים גופניים כגון דפיקות לב או כאבי בטן

התקף פאניקה שונה מתסמיני חרדה אחרים בעוצמתם ובמשך הזמן. התקפי פאניקה בדרך כלל שוככים תוך דקות, בעוד שתסמיני חרדה יכולים להימשך זמן רב. התקפי פאניקה מגיעים לפתע, ותסמיני החרדה מחמירים בהדרגה במשך דקות, שעות או ימים.

תסמינים של התקף חרדה בעוד שהתקפי פאניקה מתרחשים לעתים קרובות בפתאומיות

תסמיני חרדה מגיעים לאחר תקופה של חרדה מוגזמת. פחד או חרדה גורמים לבעיות בתפקוד היומיומי ונמשכים בדרך כלל שישה חודשים לפחות. חרדה קשורה בדרך כלל עם ציפייה למצב מלחיץ, חוויה או אירוע.

התסמינים הפיזיים של הפרעת חרדה יכולים בקלות להתבלבל עם מצבים רפואיים אחרים כגון מחלת לב או יתר של בלוטת התריס

אם אין סיבה פיזית, הרופא שלך יכול לבצע אבחנה על סמך התסמינים וגורמי הסיכון שלך. תסמיני התקף פאניקה יכולים גם לחקות את אלה של בעיות בריאות חמורות אחרות, כגון התקף לב. חשוב לבדוק עם ספק שירותי הבריאות שלך אם אינך בטוח מה גורם לתסמינים שלך.

התסמינים כה חמורים עד שרבים מהסובלים מהתקפי פאניקה עשויים להאמין שהם סובלים מהתקף לב או מחלה מסכנת חיים אחרת ועשויים לפנות למיון בבית חולים

תרופות ותרופות מסוימות כגון כדורי הרגעה, אלכוהול וקפאין עלולים גם הם לגרום לתסמיני פאניקה.

לרוב האנשים עם פוביות מסוימות יש מספר דברים שיכולים לעורר את התגובות הללו

הם יעבדו קשה כדי להימנע מהטריגרים שלהם כדי למנוע פאניקה. בהתאם לסוג ומספר הטריגרים, ניסיונות לשלוט בפחד יכולים להשתלט על חייו של אדם: אדם אחד עלול לסבול מהתקפי פאניקה קשים המתרחשים ללא אזהרה, בעוד שאחר נבהל מהמחשבה על בילוי במסיבה.

חלקם רגישים יותר לדאגות וחרדה מכיוון שיש להם מערכת עצבים רגישה מאוד, שכן חרדה היא חלק מחיי הרגש הרגילים של אנשים.

אדם עם הפרעת פאניקה חווה תחושות של חרדה

מתח ופאניקה בכל עת, לעתים קרובות ללא סיבה נראית לעין. הפרעת פאניקה היא הפרעת חרדה שבה אתה חווה באופן קבוע התקפי פאניקה או פחד פתאומיים המלווים במגוון תסמינים גופניים ונפשיים אחרים. גם התקפי פאניקה וגם התקפי חרדה מפעילים את מערכת העצבים שלך, מאלצים אותך להילחם או לברוח, וגורמים לתסמינים פיזיים ורגשיים.

זה מובן בהתחשב בעובדה שחלק מהתסמינים של חרדה והתקפי פאניקה דומים

כולל דפיקות לב, קוצר נשימה וסחרחורת, אך בפועל, לפאניקה ולחרדה מאפיינים שונים ואנשי מקצוע בתחום הבריאות ההתנהגותי משתמשים במונחים אלה כדי מתייחסים לתסמינים ולמחלות ספציפיות.

ההבדל בין פאניקה וחרדה מתואר בצורה הטובה ביותר במונחים של עוצמת התסמינים ומשך התסמינים הבסיסיים

למרות שהתקפי חרדה והתקפי פאניקה יכולים להיראות זהים לפעמים, ההבדלים המתוארים ב-DSM עוזרים לזהות ולהבדיל ביניהם. מכיוון שהפרעות חרדה הן קבוצה של מצבים קשורים ולא הפרעה אחת, התסמינים יכולים להשתנות מאדם לאדם.

בגלל התסמינים הגופניים הללו, אנשים עם חרדה טועים לעתים קרובות במחלה שלהם כמחלה, והתסמינים הגופניים עצמם כל כך מפחידים שאנשים רבים חושבים שיש להם התקף לב.

מזגן 1 כוח סוס

באותו נושא

שפתו את המאמר

דילוג לתוכן