בטח קרה לכם לא פעם שתכננתם ללכת לים בשישי, עם חברים, ככה אחר הצהרים ביום של קיץ, ופתאום גיליתם שכל המסעדות כבר סגורות. אז בטח לא נפלתם מהירח, ואתם מודעים לעובדה שעד כניסת השבת ישנם מקומות רבים, אלו עם תעודת הכשרות בעיקר, שנסגרים. זו הסיבה שכדאי לכם לדעת, לפחות באופן כללי, מה הם זמני כניסת השבת. מוזמנים לקרוא, קצת על אשקלון באופן כללי, ועל כניסת השבת שם באופן יותר נקודתי.

אשקלון

אשקלון היא העיר הדרומית ביותר במישור החוף, ונמצאת קרוב מאוד לרצועת עזה, בקצה המערבי של חבל לכיש. העיר הוקמה כבר בשנת 1948 וכיום חיים בה כ – 162 אלף איש. לאשקלון היסטוריה עתיקה, והיא נמנית כבר בתנ"ך בספר יהושע בתור אחת מערי הפלישתים. באשקלון ישנם שלושה אזורי תעשייה גדולים, בדרום העיר, בצפון, ואחד בגבעת ציון. כמו כן, בעיר קיימים תחנת כוח, קו צינור גז, ומתקן התפלה. בעיר גם מספר מרכזי מסחר ובילוי לתועלת ציבור תושבי העיר והישובים שסביבה.

אז איך קובעים את זמני כניסת השבת שם באשקלון?

דעו לכם כלל, ברובן של הערים בארץ, זמן כניסת השבת תמיד יהיה כ – 30 דקות לפני השקיעה. זמן היציאה יחושב כ 8.5 מעלות מתחת לאופק. ברור שהזמנים הללו משתנים מדי שבוע, ולכן בדקו כל פעם מתי הזמן בדיוק, אבל דעו לכם שזו מסגרת הזמנים. כמובן, ישנם רבים המדליקים נרות, מעשה המבטא את כניסת השבת, רק בעת סעודת שישי, ועדיין, זמן הכניסה הוא כאמור פה למעלה.

למה חשוב לדעת את זמני כניסת השבת?

גם אם אתם לא שומרי שבת, בוודאי יש לכם חברים וקרובי משפחה רבים שכן מקפידים לפחות על חלק מהדברים. בטח תרצו לדעת מתי כבר לא ניתן יהיה לדבר איתם בטלפון, ולתאם ביקור לפני. או למשל, כלל החנויות נסגרות עד כניסת השבת, כך שאם ברצונכם לערוך קניות, בוודאי תרצו לעשות זאת לפני כניסת השבת.

באשקלון נוכל לראות ברחוב אם נכנסה השבת?

אמנם בשנים האחרונות הקהילה הדתית ושומרי השבת באשקלון יחסית גדלו, אך עדיין לא בטח שכשתלכו ברחוב תשימו לב לתכונה מיוחדת ברגע כניסת השבת. כן אפשר לומר שביום שישי אחר הצהריים, כמות המכוניות ברחוב תפחת מן הסתם, וכך גם כמות האנשים. אולי בים למשל, כמות האנשים דווקא תגדל, בכל זאת, מדובר בסוף השבוע, וזה הזמן של כולנו להיות עם המשפחה ולבלות, ופחות להיות בעבודה.

לסיכום, זמני כניסת השבת באשקלון נמדדים כמו כל עיר אחרת בישראל, כחצי שעה לפני השקיעה, וחשוב להיות מודעים אליהם. רבים חווים עגמת נפש כשרוצים לדבר עם חברם שומר המסורת, והוא אינו עונה. הקדימו תרופה למכה ודעו בדיוק מתי הוא מכבה את מכשיר הסלולרי. וכמון לא נדבר על הגעה לחנות שסגורה, כי כבר נכנסה השבת.