איך להיות רופא שיניים

אתה יכול ללמוד עוד על הפיכתך לרופא שיניים דרך איגודים מקצועיים כמו איגוד השיניים האמריקאי או איגודי רפואת שיניים במדינה. כל סטודנט המתכנן להיות רופא שיניים חייב לעבור את מבחן הקבלה לרפואת שיניים (DAT). פסיכולוגיה השלמת הקורסים הבאים מסייעת גם בהכנת התלמידים למבחן הקבלה לרפואת שיניים (DAT), אשר נדרש לקבלה ללימודי רפואת שיניים.

רוב התעודות דורשות השלמת קורסים במחלקות אחרות וניתן להשתמש בהן

כדי לעמוד בדרישות המדעיות של בקשה לבית ספר לרפואת שיניים אם אינך מתמחה במדעים. לאחר ארבע שנים של לימודי רפואת שיניים, רופאי שיניים עוברים למסלול לימודים אחר כדי לקבל את ההכשרה המתקדמת הנדרשת כדי להפוך למומחה באחד מהתחומים הבאים.
על מנת לקרוא מידע בתחום של איך להיות רופא שיניים באפשרותך לגשת לאתר totavotlior.co.il

באופן כללי

עם סיום התיכון, התלמידים צריכים להשלים תואר ראשון של 4 שנים פלוס תואר ראשון ברפואת שיניים של 4 שנים, בסך הכל 8 שנים. רוב התוכניות לרפואת שיניים דורשות ארבע שנים של השכלה נוספת לאחר השלמת תואר ראשון, בנוסף על התלמידים לעמוד בדרישות נוספות לפני קבלת רישיון ברפואת שיניים. על הסטודנטים להשלים לפחות 90 שעות לימוד לתואר ראשון לפני כניסתם לבית הספר לרפואת שיניים, אם כי מחלקות רבות דורשות כעת תואר מלא.

הצעד הראשון בבחינת תואר ברפואת שיניים הוא קביעת המבחנים והדרישות המוקדמות הנדרשות לתואר ראשון. קריירה במחקר מצריכה תואר מתקדם או הכשרה נוספת בנוסף לתואר ראשון ברפואת שיניים.

ביחס להיקף ההשכלה הנדרשת

נקבע גובה החוב שסטודנטים רבים לרפואת שיניים לוקחים על עצמם על מנת לעסוק במקצוע. אחד החסרונות הגדולים ביותר של נטילת רפואת שיניים הוא כמות ההשכלה הנדרשת כדי לקבל תואר, אותו נסביר בפירוט בהמשך החלק הבא של מאמר זה.

במאמר זה

נדון בחובותיו של רופא שיניים ומה נדרש כדי לעסוק ברפואת שיניים. ארבעת הסעיפים הבאים מכסים את מה שאדם צריך לעבור לפני שהוא הופך לרופא שיניים, כמו גם את האישורים שיש לשים לב אליהם כאשר מחפשים את רופא השיניים הבא. תיכון אם אתה שוקל קריירה ברפואת שיניים, כדאי להתחיל בהכנה לתיכון.

תהליך הפיכתו לרופא שיניים

הוא הרבה יותר תחרותי מאשר בשנים עברו ודורש סט ספציפי של כישורי תיכון ומכללה כדי להיכנס לבית ספר לרפואת שיניים. לעתים קרובות לאחר שעברו את ההסמכה הנדרשת, רובם מתחילים את הקריירה שלהם כרופא שיניים כללי. אנשים המעוניינים לעסוק ברפואת שיניים יידרשו בסופו של דבר ללמוד בבית ספר לרפואת שיניים על מנת להשלים תואר DDS או DMD. רופאי שיניים הן ברפואת שיניים כללית והן בהתמחות רפואת השיניים נדרשים לקבל DDS/DMD על ידי השלמת קורס לתואר שני ברפואת שיניים.

רוב המדינות דורשות מרופאי שיניים להשלים תוכנית DDS או DMD המוסמכת על ידי ועדת איגוד השיניים האמריקאי להסמכת שיניים ולעבור בדיקות כתובות וקליניות

בוגרי בתי ספר רבים לרפואת שיניים בוחרים גם להמשיך את השכלתם באמצעות התוכניות AEGD (השכלה מתקדמת ברפואת שיניים) או GPR (התמחות כללית). השאר (כ-20 אחוז) הם רופאי שיניים המגבילים את העיסוק שלהם לאחת מ-12 התמחויות השיניים המוכרות של ADA, 12 התמחויות השיניים המוכרות של ADA. כל אחת מ-12 התמחויות השיניים המוכרות על ידי ADA תדרוש הכשרה מרובת, בדרך כלל שנתיים עד ארבע שנים, ואפילו עד שנתיים בתוכנית התמחות.

רופאי שיניים מיוחדים כגון אנדודונט דורשים תארים שונים

מגורים או שניהם, שיכולים להימשך בין שנתיים ל-6 שנים בהתאם להתמחות שבחרת. סטודנטים רבים יזכו לתואר ראשון במדעים, כמו ביולוגיה או מדעי הרפואה. לדוגמה, בית הספר לרפואת שיניים ECU בגרינוויל, NC דורש לפחות שנה אחת (8 שעות בסמסטר) של ביולוגיה, כימיה אורגנית, כימיה כללית ופיזיקה, כמו גם 6 סמסטרים של אנגלית ו-4 שנים של מתמטיקה מוסמכת. מכללה או אוניברסיטה אמריקאית.

מומלץ להשלים לפחות שנה אחת של קורסי ביולוגיה

כימיה כללית ואורגנית ברמת המכללה לפני נטילת ה-DAT. כפי שצוין על ידי איגוד השיניים האמריקאי (ADA), בדרך כלל מעודדים סטודנטים לקחת את ה-DAT לפחות שנה לפני הכניסה לבית הספר לרפואת שיניים, בדרך כלל במהלך השנה הראשונה שלהם בקולג'. תצטרך להשלים את דרישות בית הספר לרפואת שיניים, הכוללות מספר קורסים (בעיקר מדעים), ציוני מבחן קבלה לרפואת שיניים (DAT), מכתבי המלצה, הצהרה אישית של בית הספר לרפואת שיניים, ופעילויות חוץ-לימודיות קשורות. בשנתיים הראשונות של בית הספר לרפואת שיניים, אתה תהיה בכיתה כדי ללמוד את היסודות של רפואת שיניים, אבחון ואנטומיה ופיזיולוגיה רלוונטיים.

סטודנטים לביולוגיה במדעי החיים מקבלים הכשרה מקיפה במעבדה

המכינה אותם היטב לעבודה עתידית בתכנית לרפואת שיניים. במהלך התכנית שלהם, סטודנטים לרפואת שיניים עוברים הכשרה קלינית ורוטציה, המאפשרת להם לצפות ברופאי שיניים ולעבוד עם מטופלים אמיתיים תוך יישום הידע שנצבר בפועל. רופאי שיניים עוברים הכשרה לתואר שני, בדרך כלל בתוכנית דוקטור לכירורגית שיניים (DDS) או דוקטור לרפואת שיניים (DMD). לאחר התואר שלהם יש רישיון DDS/DMD של כל הסטודנטים הפוטנציאליים לרפואת שיניים מבית הספר לתארים מתקדמים לרפואת שיניים.

ניסיון עבודה אפשרי במרפאת שיניים ניתן לקבל תואר DDS או DDM

אם אתה רוצה להיות מומחה לרפואת שיניים, הוסף עוד 1-2 שנות לימוד. אתה לא צריך ללכת ספציפית לקולג' כדי להיות רופא שיניים מצוין או מועמד מרשים לבית ספר לרפואת שיניים, אבל אתה עדיין צריך להתאמץ כדי להגיש מועמדות למכללה מצטיינת כדי שתוכל להיכנס לבית ספר טוב.

קיים ביקוש חזק לתפקידי צוות שיניים כגון שיננית

עוזרי שיניים וטכנאי מעבדות שיניים. רוב 164,000 רופאי השיניים העוסקים כיום הם רופאים כלליים. לרופאי שיניים תפקיד חשוב בחברה בכך שהם מספקים טיפול שיניים למטופלים בכל הגילאים. רופא שיניים הוא איש מקצוע רפואי המפקח על כל ההיבטים של היגיינת הפה של אדם.

רופאי שיניים גם מבצעים צילומי רנטגן ובדיקות אחרות

כדי להעריך את מצב השיניים והלסת, ולוקחים מדידות כדי ליצור מגני פה ותותבות. תוכניות BS/DDS נמשכות בדרך כלל שבע או שמונה שנים, אם כי יש כאלה שניתן להשלים תוך שש או אפילו חמש שנים.

תיקון שיניים תותבות בראשון לציון

באותו נושא

שפתו את המאמר

דילוג לתוכן